Saturday 2 March 2013

mama rajin masak sejak mengandung

salam and hola!

dah lama dee tak update blog. almaklum lah, busy bebenor gamaknye sebab pindah dari penang ke kl. suami dee dapat kerja balik di tempat kerja lama die di TNB kepong. pergghhh....dalam proses pindah haritu memang menyakitkan sungguh! penat sangat2....suami dee la yang paling kesian sekali sampai sekarang tak cukup rehat. dah la dengan kerja yang banyak, pastu minggu ni die exam dan minggu depan kena submit assignment. dee tengok die pon letih, inikan tuan punya badan kan....semoga Allah berikan suami dee kesihatan yang baik. amin!

btw, sekarang kami menyewa di lakeview apartment di batu caves. apartment ni luas jugak ada balcony dan swimming pool. dan yang paling penting environment die best sebab kebanyakan penduduk di sini sudah bekerluarga. so, weekend pagi dan petang akan dengar anak2 jiran bermain2 di depan rumah ni. seronok je! dee suka....hihi. alhamdulillah! jiran2 dee peramah. 

sejak duduk sini, rajin pulak dee masak. sebab ape? walaupon tak de kitchen cabinet, tapi owner dah buat sinki dan tempat letak pinggan makngkuk. so, bersemangat lah dee nak masak. kalau rumah lama tu, dapur sempit. pastu nak potong kena lah duduk kat bawah. dah lah mesin basuh pon menyempit kat situ. haha...hilang mood terus nak masak. tapi, rumah ni, tempat untuk mesin basuh dah disediakan khas. bak kata suami dee : nanti rumah sendiri kita buat kitchen cabinet yang cantik supaya mama akan lebih bersemangat nak masak. hehe.....

mak buyong memborong barang dapur di pasar borong selayang


0 comments: