Wednesday 1 June 2011

al- kisah "dee ana"

salam n hi everybody ! juz nk share mcm mana dpt " dee ana". 

My real name is Mardhiana binti Ipin berusia 26 thn pd 21 july 2011 ni (hadiah jgn lupa..hehe..). anak jati n9 hokey ! :) sudah berkahwin..24/09/2011 ni genap setahun (to suami : anniversry nk "anak boley??) haha..sbb lom lg dikurniakan cahaya mata...

Mcm mana dpt nama Dee Ana?? act mmg dr kecil sampai skolah men. parent, siblings n fwens pggil ana. pas habis SPM aku dpt sambung blaja kat Kusza (UDM), terengganu in diploma pendidikan bahasa arab. ms kat sana, bila perkenal kn diri....aku ckp mcm ni : nama saya mardhiana binti ipin berasal dr n9. nk pggil ape pon x kisah... kwn2 x brape dgr 'mar' tu (myb ckp laju sgt...) so, diorg pon pggil la aku diana. kwn2 kat kusza ni baik2 + sopan2...cuma aku je yg agak nakal sket. x caya tny la best frenz aku kat sana (nora, dija, nurul, kak t)...nk buat cane, aku cuma jd diri sendiri tp hipokrit dgn pakaian yg terpaksa aku pakai ms kat sana. huh !!

melekat nm diana tu sampai unisel. act pas dh tamat pengajian di sana, aku masuk Unisel pulak n ambik pendidikan jgk (long story....) bermula ujung tahun 2006 till 2009. kat cni aku belajar mengenal siapa diri aku sebenarnya. x perlu hipokrit, x perlu jd pura2, dan x perlu dgr cakap org. dan di sini lah aku nekad "aku x hidup dgn pujian org n x mati dgn kejian"...juz b myself !! mcm2 perkara berlaku..suka, duka kehidupan yg bergelar "dee ana"..hampir jatuh tp bangun membela diri.. btw, berbalik pd nama, aku bwk erm... member2 kat cni mmg open minded gile. mcm2 jenis org aku kenal..dorg ni mls nk pggil nama aku yg 3 suku perkataan tu ( d a na ).......pjg sgt kan kalu nk pggil. hey ! leceh la... dorg juz pggil aku d. kan sng~ mudah cepat n ringkas. dlm ati aku : d pon d la..... myb lg mesra n menggambarkn siapa diri aku...:)

hbs blaja, aku menyewa di keramat au3..n keje sementara di KL,  tpt keje petama aku di JLT. wow !! mmg best gile...memebr2 sgt sporting. aku belajar mengenal dunia. mcm2 jenis org, perangai, dua alam, kaki clubbing, soleh, solehah...pendek cite, sume aku kwn. tp syukur...aku x mudah goyah..wlwpon aku bercampur dgn mcm2 jns org. tp alhamdulillah aku msh suci dan murni..hahaha!! (mcm minyak msk lak). 

kat KL la aku jupe my husband....dr kawan dh jd suami isteri. haha..."kalu dah jodoh x kan kemana" suami aku la yg pandai memandai tambah 'ee' di belakang 'd' so jadi lah dee...katanye, nk lain dr org lain..(sukatilah sayang)..

so, moral of da story, disebabkn mcm2 nama dah aku dapat. so, aku decided nk publish "Dee Ana". terpulang la korang nk pggil dee ke, ana ke or diana. jgn pggil aku k.cik dah. tu hny adik, sepupu n sedara mara aku je yg pggil hokey !...

sekian....luv u ols !

0 comments: