Thursday 30 May 2013

ishkkk! geram pulak dengan bibik ni

Harini dah 20 hari dee berpantang. Okey! Bukan nak cerita pasal berpantang. Tapi nak lepas geram sikit.

Bibik kat rumah mak ni memang lah rajin. Buat kerja tak berhenti. Tuan rumah suruh rehat pon die tak nak. Malam nanti katanya...okey! Kau memang rajin.

Tapi, aku bengang betul kalau buat kerja cincai.

Kepantangan betul aku kalau baju2 baby ko basuh atau sidai sekali dengan baju2 lain. Ini kan pulak ko sidai stokin yang adik aku bawak pergi main futsal sekali dengan baju baby. Memang nak kena maki dengan aku!

Ada orang jenis tak kisah. Tapi aku kisah! 

Tu sebab kalau boleh biar aku yang buat sendiri. Tapi tak boleh. Mak tak bagi. Suruh orang pulak tu yang bukan jenis pembersih. Kalau tak, tak de lah ko nak campurkan baju baby dengan baju2 lain kan.... Inikan pulak stokin! Siotttt je....

Sorry la, aku ni memang cerewet + banyak complain. Kalau tak, tak de lah laki aku gelarkan aku pengawas kan! 

Ni satu lagi aku nak bagitahu..

Hampir 3 tahun menunggu si jantung hati. Sentap lah jugak bila tak boleh nak direct breastfeeding anak. Tapi, nasib baik lah ada breast pump. So, dapat jugak lah anak minum susu mama. 

Tapi sorry to say okey!

Aku tak kan suka atau benarkan siapa2 pon breast feed anak aku! Anak aku, hak aku dan suami aku. 9 bulan aku mengandungkannya. Korang nak bandingkan susu orang dengan susu formula mana lebih baik. Silakan.......

Aku tetap tak kan benarkan orang lain bf anakku selain aku! Tak cukup susu aku, susu formula ada. Dont worry!

Pendirian masing2. So, suka hati aku lah....

Aku tak hidup dek puji, tak mati dek keji.

Sekian! (Bila tengah marah, semua pon aku marah) 
*badmood


0 comments: