Sunday 27 January 2013

hanya untuk kamu anakku dan suamiku

petang ini terasa sunyi sekali. suami ku bekerja seharian dari pagi sampai malam. demi mencari rezeki untuk kami sekeluarga. terima kasih suamiku di atas pengorbananmu. walaupon, keletihan semalam seharian berada di ipoh menghadiri kenduri kawin. tapi digagahi juga keringatnya untuk pergi mencari sesuap nasi. yakinlah suamiku, suatu hari nanti pasti isteri mu ini akan membantu mu mencari rezeki untuk keluarga kita. tidak akan ku biarkan dirimu kepenatan seperti ini lagi. aku akan membantumu. yakinlah!

aku hanya keseorangan di rumah. ditemani baby ku yang masih di dalam kandunganku. kadang2 terasa seperti aku sudah punyai kawan di sini bila babyku menendang2 perutku. indah sungguh pengalaman ini. sambil mengadap laptop, aku menggoogle segala yang berkaitan dengan baby. kadang2 menjengah sebentar di facebook sekadar iklan 5 minit kemudian kembali menimba sebanyak mana ilmu berkaitan dengan si comelku.

aku membuka blog ku dan cuba untuk bercerita kisah seharianku. sambil  jari-jemari ini laju menekan2 keypad di laptop. sambil itu jua lah aku dihiburkan dengan sebuah lagu dendangan hafiz yang bertajuk "untuk kamu". ku ulang2 bait lagu ini sehingga halwa telingaku puas mendengarnya. dan aku yakin, anak dalam kandunganku ini juga sedang mendengar lagu yang damai ini. maka, terlintas di benak fikiran ku untuk mendedikasi kan lagu ini buat manja mama dan papa tersayang. khas untuk mu sayang :

untuk kamu
Raut wajah…Mendamaikan…
Dan sesuci..Selembut hatimu..
Sinar mata…Mempersona…
Bagai gugur seluruh jantungku…
Aku Ingin engkau tahu…
Cinta aku satu…
Tercipta buat dirimu..
Hanya… Untuk kamu…
Huuu…Huuu…Huuu…
Huuu…Huuu…Huuu…
Aku ingin engkau tahu..
Cinta aku satu…..
Tercipta buat dirimu…
Hanya untuk kamu…
menitis air mataku laju mengalir di pipi. sungguh tenang dan tersentuh hatiku. baru ku sedar lagu ini bukan sahaja ku tuju kan untuk anakku tersayang tetapi juga buat suamiku tercinta. ikhlas ku katakan, ini lah dua insan yang paling penting dalam hidupku. yang selalu mendamaikan hati dan perasaanku. yang selalu buat aku tersenyum gembira, yang tidak pernah lekang dari bibirnya mengucapkan "aku cinta padamu" dan menjadikan hidup ini lebih bermakna. kebahagian seperti inilah yang selalu ku impikan sejak kecil. syukur padaMu Ya Allah!

anakku, mama dan papa sentiasa menyayangimu. selagi hayat kami dikandung badan, insya Allah kasih sayang kami tidak akan pernah padam. kamu lah penyeri hidup kami. semoga kamu sentiasa sihat dari dalam kandunganku dan seumur hayatmu. we love you baby! ^_^

mama & papa to be

2 comments:

Anonymous said...

Papa terharu bace mama tulis...luv u n our comell

Dee Ana said...

love u and our baby more than myself....:)