Wednesday 6 February 2013

sakit pinggang packing barang

Bismillahirrahmanirrahim......

Salam and hola!

Pagi tadi dapat berita gembira. Finally dapat jugak kami berpindah ke kl. Insya Allah 20hb ni suami kena lapor diri di sana. So, kami ada masa lebih kurang 2 minggu untuk cari rumah sewa, booking lori, packing barang dan sebagainya.

Harini memang hari yang memenatkan bagi kami suami isteri. Dari tengahari ke petang duk bukak mudah.my nak cari rumah sewa yang berdekatan dengan kepong sebab tempat tugas suami di tnb kepong. 

Dee siap salin semua rumah2 sewa yang berpatutan harganya dan terus buat panggilan. Rata2 rate harga sekarang kalau apartment antara rm650-850 di area kepong dan damansara. tapi, kebanyakan agen atau tuan rumah mintak kami datang tengok rumah dulu. Errmmm.....nampak gayanya suami dee kena mintak cuti 2 hari untuk survey rumah sewa di sana.

Lepas tu kami keluar pergi beli kotak di pasaraya depan rumah kami. Harga satu kotak ialah 0.20sen. Boleh tahan banyak juga la kami beli. 17 kotak kesemuanya dan bersaiz besar.


Malam pulak kami gotong royong mengemas barang2. Dimulakan dengan mengumpul dan melabel segala fail, buku2, surat menyurat dan seangkatan dengannya. 2 plastik hitam yang harus dibuang dan 2 kotak besar yang harus disimpan. 

Setelah selesai satu bab, kononnya nak sambung lagi satu bab. Tapi, Ya ampun! Mak buyong terasa kesakitan yang amat di pinggang dan punggung sampai tak boleh banyak bergerak. Macam mana lah nak packing semua barang2 rumah ni kalau macam ni gayanya?? Huhu....

Suami dee pon sakit pinggang, inikan pula mak buyong kan :). Suami dee dah mula risau dan dia suruh dee berehat je. Lepas ni biar die buat sorang. Errrmmmmm.....papa, dont worry okey. Mama boleh buat cuma perlahan2 la....lagipon macam pinggan mangkuk tu mama je yang tahu macam mana nak packing. Kita buat sama2 tapi slow2 okey! Hehe......

Setiap barangan dalam kotak mestilah sama fungsinya dan di labelkan. Supaya nanti senang kita nak cari balik barang2 ni. Yang kaca pula, mesti di balut dengan surat kabar agar tidak mudah pecah. So, esok kami akan mengemas di stor pulak. Barang2 rumah ni banyak yang tak pakai dari yang pakai. Tu yang semak sangat. Ikutkan hati ni, nak je lelong atau beri pada orang. Tapi, kalau tanya suami....semua pun die pakai. Hehe.....

Malam ni tengok rumah dah macam ape je. Sana kotak, sini kotak. Meja bersepah, rumah bersepah. Hatoiiiii! Fening kepala dee kalau tengok rumah bersepah ni. Nak tidur pon tak senang. Pastu mula la mulut ni membebel. Bak kata suami dee, mama ni macam pengawas la haha.....sorry papa, bukan papa tak tahu isteri papa ni. Sebelum mengandung 2hari sekali mesti mop lantai. Sapu dah tentu hari2 walaupon kami duduk berdua je. Tengah mengandung ni yang kadang2 sakit pinggang la, punggung la. Still juga menyapu hari2 tapi mop seminggu sekali. bukan nak jadi pengawas tapi untuk keselesaan kita juga :)

aduhhh! Sakit sangat dah ni punggung dee. Kesian baby mengemas tadi ye. Kadang2  mama terangkat yang berat2. Sorry sayang....

Okey la korang, dee nak berehat dan tidur dulu ye. Gotta look fresh and energetic tomorrow. 

Nite ols!

0 comments: