Thursday 18 April 2013

rindu kuala terengganu

selamat petang semua!

petang2 ni kalau lepak tepi pantai sambil makan kepok lekor sedap jugak ni. abam! teh o beng se, kepok leko seriya. haha teringat dee kuala terengganu di mana tempat dee melanjutkan pelajaran di kusza / unisza dalam diploma bahasa arab dengan pendidikan. selama tiga tahun di sana, perkara yang paling best ialah makanan die! ahaks...(dee memang kuat makan) . btw, almost 7 years hokey! dee tak menjejakkan kaki di sana. 

lepas je dapat result SPM, angah dee yang alim tu bersungguh2 nak dee sambung dalam bidang bahasa arab. agaknya nak adik die jadi ustazah kot. memandangkan subjek bahasa arab tinggi, syariah dan alquran dee cemerlang. so, die sangat excited nak dee masuk kusza sebab bagi angah dee kusza sangat bangus untuk menimba ilmu agama ni. huhu.....dee ikutkan je la. padahal dalam hati ni dee nak sambung dalam bidang matematik sebab juga cemerlang. apa kan daya....ku turutkan jua walau terpaksa. but then ni la hasilnya...haha. macam ni jugak. ekekeke....(jadi diri sendiri lebih baik)

bila baby dah lahir nanti, dee cadang nak ajak suami holiday terengganu la. tujuan utama ialah mencari makanan2 yang lazat di sana. haha...boleh tak macam tu? banyak yang nak kena makan ni bila dah sampai sana coz apa yang anda rasa di negeri lain, takkan sama seperti yang anda rasa di sana. eceh! promote terengganu la pulak kan :)

*ikan / sotong / udang goreng tepung (dee selalu pergi tepi pantai dekat airport kt)
*keropok lekor (losong menjadi tumpuan)
*nasi lemak ikan aye + kangkung
*nasi dagang
*nasi kerabu
*otak-otak / sata
*nasi air (kat sini macam bubur)

antara senarai nama makanan di atas la yang akan di terjah nanti bila sampai terengganu. hihi...nasib baik mak buyong tak mengidam ni. jauh tu kl ke terengganu. so, boleh la pergi nanti bila baby dah lahir sambil holiday kan....mudah2an ada rezeki bawak baby bercuti. amin! :)

0 comments: